Dorn methode

Dorn Methode
De ideale situatie is als ons lichaam (skelet) symmetrisch en harmonisch in evenwicht is. Maar door onverwachte dingen, zoals een val, een ongeluk, overbelasting, verkeerde bewegingen en lichamelijke aandoeningen kunnen onze gewrichten en wervels gaan schuiven, draaien of kantelen. Dit kan tot verschillende pijn-, bewegings- en beperkingsklachten leiden. Soms kan het lichaam dit zelf corrigeren en soms hebben we hulp nodig zoals met de Dorn Methode. De Dorn Methode is een zeer zachte correctietherapie voor de wervels en andere gewrichten. Omdat Dorn ook de zenuwen bij het wervelkolom beïnvloedt, heeft de methode ook een gunstig effect op organen en het zenuwstelsel. Het bijzondere van Dorn is dat de client met de behandelaar samenwerkt om het lichaam weer in de goede stand te krijgen.
Dorn is een zachte en pijnvrije methode.

Vaak zijn er 2 – 5 behandelingen nodig.

Een aantal indicaties zijn:
rugpijnklachten
scoliose
kyfose
lordose
nek- en schouder pijn
hoofdpijn
fibromyalgie
bekkenscheefstand
darm- en blaasproblemen
ziekte van Bechterew (afhankelijk van de ontstekingen)

Een aantal contra-indicaties zijn:
epilepsie
infectieziektes inclusief verkoudheid
ontstoken gewrichten
extreme vermoeidheid en algehele malaise
trombose been
ernstige osteoporose
ernstig en/of acuut psychisch lijden

Als u onder behandeling bent bij een arts of therapeut of medicatie gebruikt, vraag dan eerst of u deze behandeling kunt ondergaan. Als u de behandeling wilt ondergaan, maar niet zeker weet of het mogelijk is vanwege een aandoening of ziekte kunt u altijd bellen voor meer informatie.