Orthopedische Softmobilisaties

Als mensen pijn hebben, gaan ze minder bewegen. Als mensen minder bewegen zal een gewricht niet langer zijn normale beweging volgen en gaan spieren, gewrichtsbanden en zenuwen steeds vaster zitten met meer klachten tot gevolg. De pijn en beperking zal zich eerst rondom het aangedane gewricht voordoen, maar kan zich uitbreiden naar verder gelegen gewrichten. Zo kan een vastzittende pols uiteindelijk ook tot elleboogklachten en zelfs schouderklachten leiden.
Met de orthopedische softmobilisaties brengen we voorzichtig weer beweging in de gewrichten. We laten het gewricht hierdoor ook “herinneren” dat het meerdere kanten op kan bewegen. Op deze manier proberen we het gewricht weer de volledige bewegingsruimte te laten gebruiken. Dit heeft dan weer een positief effect op de banden en spieren. Dit is tevens een rustige en zachte behandeling waarbij continue rekening wordt gehouden met wat de client kan en voelt.
Bij zeer vastzittende gewrichten en spieren kan een massage vooraf en/of achteraf worden gegeven om het lichaam te laten ontspannen.

Softmobilisaties zijn effectief gebleken bij hardnekkige gewrichtsklachten zoals:
frozen shoulder
CANS (RSI klachten)
slijmbeursontstekingen
heupklachten
artrose
artritis

Als u onder behandeling bent bij een arts of therapeut of medicatie gebruikt, vraag dan eerst of u deze behandeling kunt ondergaan. Als u de behandeling wilt ondergaan maar niet zeker weet of het mogelijk is vanwege een aandoening of ziekte kunt u altijd bellen voor meer informatie.